Nina Ricci

Již od svého založení je módní dům Nina Ricci synonymem nadčasovosti a absolutní ženskosti, francouzského šarmu a luxusu, uznávaného v celém světě. Jméno Nina Ricci je veličinou ve světě módy i parfémů.

Historie

I když za svou věhlasnost vděčí Nina Ricci zejména veleúspěšné vůni L´Air du Temps, jedné z nejúspěšnějších vůní naší doby, příběh Niny Ricci se začal psát v módě haute couture, v roce 1932, otevřením neznámého krejčovského salonu.

Přesto, že Francií v té době hýbal pánský styl, Madame Ricci, která měla zkušenosti z nejlepších salónů té doby, vybudovala svůj ohromný úspěch na ultra ženských modelech, nádherně a dokonale propracovaných detailech v kombinaci s použitím těch nejušlechtilejších materiálů.

Její krejčovský salon se brzy stal jedním z nejvyhledávanějších a nejelegantnějších v Paříži a díky energickému Robertu Ricci, synovi paní Niny Ricci se brzy nabídka salónu rozrostla i o novou linii parfémů.

Bylo to v roce 1948, kdy byl zrozen kultovní parfém L´Air du Temps, jehož světoznámý flakon byl v roce 1951 navržen slavným Marcem Lalique, od té doby je tato vůně navždy spojována s flakónem s propletenými holubicemi. Ale i další úspěchy, jako je Coer Joie, Fille d'Eve, Capricci nebo Farouche, mohou za to, že se z Niny Ricci stal pojem v mezinárodním parfumérství.

Znak propletených holubic se brzy stal symbolem „domu“ Nina Ricci, a dodnes je používán v různých detailech v módě prêt-à-porter, např. na podšívkách a knoflících.

Rozkvět značky pokračoval i v mezinárodním měřítku, skvělá reputace produktů Nina Ricci se stala pojmem v celém světě. Svůj podíl na tom jistě má i dvacetiletá spolupráce s fotografem Davidem Hamiltonem, jehož reklamní kampaně definitivně upevnily značku Nina Ricci v romantické rovině.

Spolupráce s umělci

Privilegované vztahy, které spojovaly Ninu Ricci se světem umělců v době jejího vzniku v roce 1932, mají stále ohromný vliv na celkový styl a vizuální vnímání této značky.

Pokud se NR může pochlubit spoluprácí s Andy Warholem (podílel se na výzdobě výloh butiku v New Yorku), nebo s Mauricem Béjartem (uvedení nového parfému) je to v prvé řadě zásluha Roberta Ricciho a jeho estetického cítění a vizím.

Velký milovník baletu, talentovaný podnikatel, Robert Ricci stál u zrodu rodinné firmy a byl to právě on, kdo vymyslel emblém maisonu Nina Ricci, inspirací mu byly „Tři grácie“ od Botticelliho. Robert Ricci si vybral malířku Eliane Bonabel, která měla za úkol interpretovat ženskost a citlivost, která se uvolňuje v uměleckém díle. Tři grácie se staly hlavními symboly Nina Ricci a dodnes figurují v její vizuální identitě.

V roce 1998 značku Nina Ricci přebírá pod svá křídla PUIG Beauty and Fashion, která sídlí v Barceloně.

Se jmenováním Christopha Hebré generálním ředitelem módní divize, se PUIG (společnost zaměřující se na propagaci v módě a kosmetice) soustředí na prosazení módy Nina Ricci ve světovém měřítku, velkou událostí byl také příchod slavného Oliviera Theyskense, který se v roce 2006 stal uměleckým ředitelem domu Nina Ricci a který je považován za jednoho z nejtalentovanějších a nejuznávanějších návrhářů naší doby.