Prada

Značka Prada má velmi bohatou historii. Vše začalo již v roce 1913, kdy Mario Prada, dědeček Miuccie Prady založil obchod s luxusními cestovními potřebami. Byl situován v Gallerii Vittorio Emanuelle II v Miláně.

Historie

Mario nabízel jenom ty nejlepší výrobky, které byly vyrobeny za použití nejkvalitnějších materiálů v kombinaci s prvotřídní výrobní technikou a pronikavým designem. Značka Prada brzy znamenala synonymum k dodavateli pro ty nejnáročnější zákazníky na celém světě. Úspěch na sebe nenechal dlouho čekat a Prada se stala v roce 1919 oficiálním dodavatelem italské královské rodiny. Když Mariova vnučka Miuccia Prada dostudovala politologii na státní univerzitě v Miláně a pantomimu na Piccolo Teatro, připojila se k rodinnému podniku jako ředitelka designu pro doplňky. Dynamický vzestup tohoto rodinného podniku započal v roce 1978, když talentovaná Miuccia uzavřela spolupráci s podnikatelem Patriziem Bertellim, kterého si později vzala. Konec sedmdesátých let byl tak díky spolupráci talentované Miuccii a vizionářského špičkového podnikatele Patrizia pro Pradu začátkem nové éry.

Prada vytvořila nový charakteristický styl tím, že kombinovala tradiční prvky s prvky moderními. V roce 1978 vytvořila legendární nylonový batoh. Výroba batohu trvala dva a půl roku. Jako základní materiál sloužil nylon používaný italskou armádou k výrobě padáků. Výsledkem byl pak samozřejmě odolný a kvalitní produkt. V roce 1982 Patrizio navrhl Miuccii, že by mohli udělat kolekci bot, což mělo veliký úspěch. O rok později otevřeli nový obchod v Miláně v prestižní Via della Spiga.

V roce 1985 byl otevřen první obchod v New Yorku, poté následovaly Paříž, Londýn, Madrid a Tokio. V dnešní době existuje 180 obchodů po celém světě. V roce 1999 Prada vyrobila kolekci brýlí a v roce 2000 přišla s konceptem inteligentní krásy ve světě péče o pokožku. Tato inovativní filozofie nabízela nejsvěžejší, nejčistší a nejúčinnější formule, péče byla uzavřená ve vzduchotěsném obalu, a nikdy tak proto nepřišla do styku se vzduchem nebo okolními bakteriemi.

Vůně

V roce 2004 byla uvedena vůně Amber, která byla již vyrobena ve spolupráci s PUIG. Tento parfém je pro ženu inteligentní, zvídavou a tajemnou, jakou by měla být každá „Prada žena“. Tato vůně obsahuje například santalové dřevo, benzoin, cist a pačuli. V roce 2006 byla uvedena vůně Amber Tendre, lehčí obdoba vůně Amber. V tom samém roce byla uvedena také první vůně pro muže, Amber pour Homme. O rok později byla vyrobena vůně Infusion d'Iris a v roce 2008 její pánská verze. V roce 2010 přichází Prada se smylsnou novinkou L'Eau Ambrée.

Následně vzniká v roce 2011 nová linie s vůní Prada Candy, která je dokonalým vyvážením mezi výjimečně kvalitními ingrediencemi a jejich nadměrným poměrem. Výrazné bílé pižmo a noblesní benzoin se spojuje s opojným karamelem. To vše dává vůni jedinečný soulad.

Svěžest a užívání si života, to je představuje vůně Prada Candy L´eau.  Odhaluje nové prvky ženskosti, je nevypočitatelná a tajemná. Nejnovější vůně Prada se zrodila z konceptu imaginární květiny, která byla stvořena speciálně pro Candy – Prada Candy Florale. Pátrání značky Prada po této dokonalé květině nás zavádí na cestu, kde se setkává ohromné množství květinových nót, aby vytvořilo vůni, která je temperamentní a plná elánu.

 

Vůně pro muže Prada Luna Rossa vznikla v souladu se stěžejními hodnotami extrémního plachtění. Vůně dostala název po věhlasném plachetním klubu a zosobňuje úctu k přírodě a vášeň pro inovaci. Na tuto vůni navazuje Prada Luna Rossa Extrema a Prada Luna Rossa Sport. Síla a svěžest jednotlivých složek je evokována hrou klasických tónů v neotřelých, zdokonalených formách. Výrazný flakon a balení reflektují souhru přírody a technologie, lidských emocí a síly, která vybízí k posouvání hranic a limitů.

Značka Prada přichází stále s novými a inovativními vůněmi, se kterými vždy Prada velmi překvapí.